Retour voorwaarder

Retourvoorwaarden

Mag ik een Tweedekans-product retourneren?

Ja, je mag je Tweedekans-product gewoon retourneren binnen de tevredenheidsgarantie van 14 dagen. Het product moet dan wel in dezelfde staat zijn als toen je het kreeg. 

Kan ik een product dat betaald is met een cadeaubon retourneren of annuleren?

Ja. We storten het geld dan niet terug op de cadeaubon, maar zetten het als shoptegoed in je account.

Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Oei, dat is niet de bedoeling. Meld dit bij onze klantenservice. We staan 7 dagen per week voor je klaar en zorgen dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Hoe kan ik mijn retour wijzigen of annuleren?

Je hoeft je retour niet te annuleren. Je retour vervalt automatisch als je je product niet binnen 14 dagen na aanmelden terugstuurt. Wil je iets wijzigen na je retour? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat als er een onderdeel mist van mijn bestelling?

Vul binnen de 14 dagen het retourformulier in en geef duidelijk aan welk onderdeel er mist. Vergeet niet bij aanmelding het serienummer toe te voegen. Geef ook aan welke van deze 2 oplossingen je wilt:

  • Het ontbrekende onderdeel naleveren. In de meeste gevallen heb je het ontbrekende onderdeel binnen de 2 weken in huis. Als we het onderdeel niet na kunnen leveren, nemen we contact met je op en ruilen we het product alsnog voor je om.

Kan ik één van de producten uit mijn bestelling terugsturen?

Jazeker. Je kan alle producten uit je bestelling los van elkaar retourneren. In het retourformulier kan je aangeven welk product je wilt retourneren.

Kan ik een product dat betaald is met ecocheques retourneren of annuleren?

Je kan je product binnen de 14 dagen terugbrengen. Retourneer je een product dat betaald is met ecocheques? Dan krijg je van ons geen geld, maar een shoptegoed terug. Daarmee kan je een ander of hetzelfde ecocheque-product aanschaffen. Alleen onze klantenservice kan het shoptegoed voor je toepassen. Neem contact met ons op wanneer je iets wilt bestellen om het tegoed te verrekenen.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je begrijpt wel dat je de volgende artikelen niet kan terugsturen:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje.
  • Vouchers, cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn.
  • Artikels waarvan labels/etiketten verwijderd werden
  • Intieme artikels die geopend werden

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
  • kosten voor bijzondere verzendopties.Bovenkant formulier

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

Dan is je product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat wat de waardevermindering is. De maximale waardevermindering is 25%.

Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

  1. De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:
  • beschadiging van het product;
  • beschadiging van de verpakking;
  • compleetheid van het product.
  1. De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze kosten zijn €15 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?

Bijna altijd wel. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product.

Anders bepalen we aan de hand van de staat van je product wat de waardevermindering is.

Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. 

Voorbeeld: haal het artikel uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar gebruik het niet.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kan binnen de 14 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis terug te sturen. Je hebt 2 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product.
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.

Je kan je keuze aangeven in het retourformulier. Na 14 dagen repareren wij je product en gelden de bovenstaande opties niet meer.